26. februar 2017

Et praktisk babyplagg

Jeg har strikket en ny ribbebukse til min niese. Buksen har jeg strikket før og den kan du se HER.
Kanskje ikke det gøyeste å strikke, men tror det er et ganske praktisk plagg å ha for en baby som vokser mye.  Denne er i størrelse 0-1 år. 

Hadde et nøste med ullgarn fra Ulstrup garn som jeg kjøpte for lenge siden. Det har ligget og støvet ned helt til det rette prosjektet for garnet kom. Garnet føles ikke spesielt mykt når man tar på det, men med en gang man begynner å strikke med det merker man at det er supermykt og det uten å ha vært vasket. Ikke vet jeg hvordan det er mulig, for sammenligner man det med andre typer ullgarn som nøstebarnull og Holst garn så er ikke disse halvparten så mykt som dette ullgarnet.



Jeg er veldig spent på hvordan dette garnet holder formen. Holder det seg godt i vask og bruk så kommer jeg garantert til å bestille mer av dette garnet. Hvis noen har erfaring med dette garnet så er jeg veldig interessert i å høre deres erfaringer!




Strikkefakta 
Bok: Strikk til Nøstebarn
Oppskrift: Ribbestrikka babybukse #1903
Garn: Ulstrup Garn ull
Farge: Lys lilla 2/18
Garnmengde: 30 g
Pinnestørrelse: 3mm


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar